Wednesday, October 9, 2013

Ramainya Ahli-ahi Umno Yang Bankrap………

Rupa-rupanya ramai sangat orang Umno yang bankrap atau muflis. Dahlah bankrap, nak jadi pemimpin Umno pulak. Itu yang dapat disahkan, yang belum disahkan…..yang nak bankrap……ish……bayangkanlah kalau yang jadi pemimpin Umno itu seorang bankrap!

Ada pula yang telah menghadapi pertuduhan jenayah nak jadi pemimpi Umno juga………jadi betullah ada dikalangan ahli Umno penjenayah???

Akhbar The Star melaporkan, sejumlah 334 calon bertanding untuk pelbagai jawatan di bahagian pilihan raya Umno sudah hilang kelayakan kerana muflis.

Ketua Jawatakuasa Pemilihan Umno, Tan Sri Tajol Rosli Ghazali berkata 495 calon-calon untuk pilihan raya Umno yang sama telah dikeluarkan manakala 39 tidak dibenarkan bertanding kerana masalah disiplin.
Beliau berkata, orang-orang ini telah dihalang daripada bertanding kerana mereka telah disabotaj parti pada pilihan raya umum ke-13.

“Selepas pemeriksaan calon-calon untuk muflis dan tuduhan jenayah, parti itu akan membenarkan 33.012 calon-calon untuk bertanding di peringkat bahagian,” katanya pada hari Isnin.

Setiausaha Eksekutif Umno Datuk Rauf Yusuf berkata 1,703 perwakilan tidak akan dibenarkan untuk mengundi pada pemilihan parti selepas mereka didapati bankrap.

Kehilangan kelayakan mereka adalah mengikut peraturan di bawah Pendaftar Pertubuhan.
Baca berita asal dibawah;

Umno polls: 334 bankrupt candidates barred from division contest

KUALA LUMPUR: A total of 334 candidates vying for various positions at Umno division elections have been disqualified due to bankruptcy.

Umno election commitee chief Tan Sri Tajol Rosli Ghazali said 495 candidates for the same election had withdrawn while 39 were not allowed to contest due to disciplinary issues.

He said these people had been barred from contesting as they had sabotaged the party during the 13th general election.

“After screening the candidates for bankruptcy and for criminal charges, the party will allow 33,012 candidates to contest at the divisional level,” he said on Monday.

Umno executive secretary Datuk Rauf Yusuf said that 1,703 delegates would not be allowed to vote at the party election after they have found to be bankrupt.

Their disqualification is in accordance to rules under the Registrar of Socities.

No comments: