Monday, December 22, 2008

Mohd Zubir Embong sepatutnya calon BN Terengganu

Encik Mohd Zuber Embong, Ketua Sektor Pengurusan dan Akedemik Jabatan Pelajaran Negeri Terengganu sepatutnya calon Barisan Nasional (BN) bagi pilihan raya kecil kerusi Parlimen Kuala Terengganu yang diumum Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan bukannya Wan Ahmad Farid.

Sumber Berat66 dimaklumkan terdahulu mengenai perletakan jawatan Mohd Zuber Embong sebagai penjawat awam kerana telah dipilih oleh Ahmad Said sebagai calon yang terbaik untuk menggantikan arwah Datuk Razali Ismail. Pemilihan tepat Ahmad Said bagaimanapun telah dinafikan pentadbiran pusat dan menolak kredibiliti Mohd Zubir Embong yang juga merupakan anak didik Dato’ Razali di JPN.

Menurut sumber terdekat B66 iaitu MB, pemilihan Wan Farid telah menampakkan kemenangan awal Ahmad Said kerana berjaya menguburkan karier Wan Farid yang kebal untuk dikuburkan selama ini.


Syed Azman dilihat oleh rakyat terbanyak di P36 Kuala Terengganu sebagai calon terbaik untuk menggantikan Dato' Razali. Syed Azman bukan sekadar disenangi golongan veteran malah dikagumi golongan pelapis dan diterima semua kaum dan bangsa.

Syed Azman adalah calon terbaik untuk membantu Pas "Ambik Balik P36" daripada BN. Syed Azman merupakan satu-satunya calon yang digeruni BN dan mampu menghalang kemenangan Wan Farid di P36. Malahan jika benar pemilihan Syed Azman sebagai calon P36 akan berlaku, maka yang paling gembira ialah rakyat di P36 kerana Syed Azman pilihan mereka dan bukan pilihan pemimpin sebgaimana yang berlaku dalam PRU12. Kekalahan pas di P36 dahulu antara sebab utamanya ialah kerana calon luar.

Itu Pas tidak harus lupa. Pemilihan selain daripada Syed Azman akan menyebabkan "Pas Balik Awal" dan mengundang kemurkaan rakyat terbanyak. (Berat66)

1 comment:

ganukitedeh said...

Amendele....oghang-oghang kuale ganu dok maing doh ngan tektik puji anok jirang belasok aanok sendiri. oghang-oghang kuale ganu menyokong 100 peghatuh Ayoh Mad Wang Farid...guane gamok?

http://ganukitedehguanogok.blogspot.com