Friday, December 5, 2008

Pelakun-pelakun Drama Banjir, Monsoon Cup, ‘Shoot to Kill’ dan ramai lagi selebriti akan muncul di Kuala Terengganu Esok !

(Gambar - penggambaran Dama Banjir)

Esok (Hari ini – Jumaat), sebagaimana dinyatakan dalam Blog Presdien KAWAT, Timbalan Perdana Menteri Dato’ Seri Najib akan datang ke Kuala Terengganu.

Guane gamok orang akan menyambut bakal PM yang penuh kontroversi itu?

Yang pastinya ramai ‘pelakun-pelakun’ dan selibriti yang akan hadir, terutama yang berhajat dan kepingin untuk menjadi calun UMNO/BN bagi Pilihanraya Kecil Parlimen Kuala Terengganu.

Che Mad yang pernah mengacu senapang macam S.Kadarisman berlakun dalam ‘Antara Dua Darjat’ pasti akan berlakun watak lain pula.

Takkan Che Mad nak bawa senapang, nak ugut Najib supaya pilih dia menjadi calon macam dia ugut budak-budak PAS yang pasang poster dirumahnya !

Lebih-lebih lagi Timbalan Perdana Menteri Najib bekas menteri pertahanan yang pasti akan membawa Angkatan Tentera Malaysia kalau Che Mad bawa senapang.

Dan terlebih lagi pasti Sirul dan Azhar akan dipanggil sekali lagi dan Che Mad pula jadi mangsa macam Altantuya dengan C4.

Walaupun hadir untuk menyambut Najib esok, pelakun-pelakun dari Kuala Nerus dan Tepuh tidak akan melakunkan apa-apa watak.

Kerana kelmarin mereka baru saja lepas shooting satu babak penuh ‘Drama Banjir’ di lokasi penggambaan Ladang Sentosa, Pakoh.

Sebuah akhbar ‘bersinar-sinar’ menyiarkan satu muka penuh sesi penggambaran lakunan pelakun dari Kuala Nerus dan Tepuh.

Kedua-dua pelakun Kuala Nerus dan Tepuh tidak akan berlakun kerana Pilihanraya Kecil P036 Kuala Terengganu tidak ada apa-apa kaitan langsung dengan mereka.

Walaupun pelakun Kuala Nerus sedang melobi untuk menjadi Menteri dalam kabinet Najib, dia tak perlu berlakun kerana memang Najib ‘berahi’ dengan dia.

Tapi nama pelakun pendek Tepuh memang popular disenut-sebut orang sekarang.

Apa tidaknya, dia pelakun yang dapat menyebut bait-bait skrip dengan hafal dan lancar dalam Drama Banjir di lokasi penggambaran Taman Desa Pusu Tiga.

Ketika babak penduduk ‘Taman Bandaraya Bawah Air’ itu menelefon pelakun pendek Tepuh, masih terngiang-ngiang di lubang telinga mereka;

“Awak mengundi kawasan mana ? Awak tak kenal ke orang saya di Taman itu?,” pelakun pendek Tepuh berkata lalu tidak turun melihat penduduk ‘Taman Bandaraya Bawah Air’ itu sehingga akhir babak, seluruh rumah penduduk di Taman itu habis dilanda banjir.

Itu lokasi di Pusu Tiga, penggambaran Drama Banjir di Taman Perumahan Perumahan Murni Permai lebih kurang sama ‘ending’nya. Pelakun pendek yang menjadi YB Tepuh juga tidak hadir ‘sampai sudah’ yang berakhir dengan ‘sad ending’ babak sedih.

Darama banjir lebih terharu apabila Tuanku Sultan muncul tiba-tiba dalam skrin tak tahu ikut skrip mana.

Menjadi kejutan semua pihak termasuk Menteri Besar sendiri tida-tiba ada babak ‘realiti’ dalam drama banjir yang melanda hampir seluruh negeri baru-baru ini.

Apa lagi ‘sebak’ rakyat jelata ditayangkan oleh stesyen TV kerana terharu menerima kunjungan Tuanku Sultan Mizan setelah pelakun Kuala Nerus dan pelakun pendek Tepuh tidak turun ke lokasi waktu babak Drama Banjir sampai kepada klimaksnya

Kedatangan seorang ‘producer’ besar bertaraf glokal yang pernah menerbitkan filem box-office ‘Altantuya’ memang menarik minat ramai pelakun-pelakun dan selibriti tempatan.

Antara selebriti yang dijangka menjadi tumpuan esok adalah Pengarah Filem, Warisan yang ‘memahat sejarah dan mencipta tamadun’, terbesar Abad dan terpanjang abad ini ‘Monsoon Cup’.

Filem ini masih berlangsung dan siri realitinya boleh ditonton setiap musim tengkujuh pada setiap tahun.

Kontrak pembikinan filem ini juga adalah yang terpanjang dalam sejarah, iaitu selama 12 tahun berturut-turut.

Kos pembikinan filem ‘Monsoon Cup’ masih lagi tidak diketahui ramai, tetapi mengikut sumber-sumber Dana Khas Kerajaan Persekutuan, ia telah menjadi hampir RM 1 bilion kini.

Siri realiti filem ini kurang menarik perhatian kebelakangan ini kerana dua aktor utama telah terkeluar dari pembikinannya.

Patrick Badawi telah menarik diri dan meletakkan jawatan kerana dikatakan sedang menumpukan penuh perhatiannya dalam bidang kuda.

Manakala aktor yang terkenal kerana mengarah filem ‘Shoot To Kill’ meninggalkan lokasi penggambaran ‘Monsoon Cup’ untuk menjadi pelakun utama dalam filem aksi lasak politik yang diberi jodol ‘Code P036’.

Filem berjodol Code P036, walaupun merupakan filem pendek ia dijangka mempamirkan aksi lasak yang lebih hebat dari filem ‘Shoot To Kill’ dimana perbelanjaan filem dijangka bernilai ratusan juta ringgit.

Esok, merupakan pemilihan akhir actor utama sebelum penggambaran filem tersebut yang dijangka bermula akhir Disember ini.

No comments: