Tuesday, March 18, 2008

Apa pembangunan yang dah siap?

Stadium tak siap, atap stadium mungkin tak sempat apabila sampai SUKMA.

Lapangan terbang pun takkan siap dalam jangkamasa terdekat, dikhabarkan landasan akan dipanjangkan lagi kedalam laut.

Lebuhraya Pantai Timur pun belum siap, semuanya delay 25% - 35%, kontraktor nak VO, pasal harga barang dah mahal.


Pembangunan Pulau Duyong pun tak siap, Pulau Wan Man jauh sekali. Asyik tambah monumen, bagi kaya Patrick Badawi.


Kuala Terengganu jadi bandar penuh dengan bangunan tak siap. Empat, lima buah hotel, tak sempat nak kejar SUKma, tahun melawat Terengganu dah masuk first quarter.



Perlantikan Deris pun tak selesai...... sama dengan pembangunan Jerteh Souq, Masjid Hadhari,

Taman Ilmu. Itu semua bangunan. Apa jadi pulak jalanraya. banyak berlubang-lubang, selalu berlaku kemalangan, motosikal takut bimbang lalu ikut birai, masuk lubang, tekan brek, kereta belakang langgar.

Polis sibuk dengan politik, motosikal rakyat kena curi di Kuala Terengganu 10 buah sehari, diBesut lebih lagi. Jenayah meningkat, dadah bertambah,


rogol hari-hari sampai ada anak luar nikah,


tohok kat UiTM Cendering, konok Ulul Al Bab, Apa nak jadi ni?

Ni masuk episod kedua, nak tunggu empat tahun lagi. Biar rakyat semua tunggu empat tahun lagi. Kenapa??


Biar semua projek infrastruktur mega siap semua. Biar LPT siap dulu, biar Lapangan Terbang siap dulu, biar Stadium siap dulu, biar semua hotel-hotel siap dan boleh digunakan.
Lepas tu 2013/2014 barulah semua rakyat akan ubah undi, ikut 5 negeri pantai barat!


Empat tahun lagi Deris pun fah berkulat. Le ni pun dah puti semua, rambut putih, misau putih, bulu kat dalam pun putih. Empat tahun lagi taksihat lah dia, pasal tubuh dia masuk setan, setan hok duduk Pulau Wan Man, le ni menjelma kat masjid kristal.

Pasal tu semua ADUN hantu UMNO/BN takut ngan dia. Belakang berani belaka, bila berdepan semua takut.... semua tak da batu

1 comment:

Politikus said...

Nampak nya kes rogol di kelantan lebih banyak dari terengganu. Mungkin tak dapat berkat dari Allah, sebab mulut celupar asik maki hamun orang islam yang lain. Yang heran nya orang islam umno di anggap kafir tapi orang bukan islam pkr dan dap di anggap kawan.Sebenarnya PKR adalah sosialis dan PAS adalah parti politik bukan nya satu agama.